lördag 23 april 2011

Helsingborg

Dagens goda gärning slutade med att jag höll på att åka på ett skogs styk. Jag & min lilla familj var på väg hem efter en kväll på gröningen i Helsingborg. Det var ett yngre par som höll på att bråka och killen var väldigt agressiv mot sin tjej och hårdhänt. Så snäll som man är så ville jag avbryta dem för han lappa ju till henne och hon grät. Så jag frågade snällt och vänligt om hon ville att jag skulle ta bort hennes kille. Ja sa hon. Varav att det slutade med att han skulle börja slåss med mig. Fin som jag så bad jag honom att sluta för det fanns ingen anledning att börja slå på mig. Han kasta ner mig på backen iaf. Och jag ställde mig upp och be han lägga ner. Det slutade med att han fattade vad han höll på med och bad om ursäkt.
Imorgon ska vi till Köpenhamn min favorit stad. Min stora dröm är att ha ett litet sunkigt bageri nere i halv källare i de smutsiga kvarterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar