fredag 1 april 2011

Dagens tips. Blomspruta med ägg är de shit.

1 kommentar:

josefin sa...

Hej!

Jag samlar på surdegar!

Jag går mitt sista år på masterutbildningen Experience Design (http://www.designingtime.se/), på Konstfack i Stockholm och har påbörjat en insamling av svenska surdegsgrunder för att bygga upp ett levande arkiv. Varje surdeg arkiveras med ägarens recept och berättelse så att andra ska kunna ta del av det.
Allt läggs upp på bloggen: http://levandearkivet.josefinvargo.com/

Jag är intresserad av hur man delar med sig kunskap och hur jag kan med experience design tillföra nya sätt att uppleva kunskapen kring surdegar. Jag vill kartlägga inspirationen/nätverket bakom surdeg; oftast är det någon som har inspirerat än till att börja baka. Vem inspirerade dig?

Surdegssamlingen kommer att visas upp och surdegar kommer att delas ut på Konstfacks Vårutställning maj 2011, men jag kommer innan dess ha en öppen studio och insamlingsplats på ett galleri i Stockholm i slutet av april.

Om ni har en eller flera surdegar som vill vara med i arkivet så skicka gärna några skedar och ett recept!
Sprid gärna vidare.


Vänliga hälsningar,

JOSEFIN VARGÖ
EXPERIENCE DESIGN
KONSTFACK
LM ERICSSONS VÄG 14
(BOX 3601)
12627 STOCKHOLM

Skicka en kommentar