tisdag 22 mars 2011

Såg på nyheterna igår kväll om en tjej på gymnasiet som fick sparken över ett SMS. Absolut är det fel. Så började jag fundera lite hur man själv blev behandlad. Tänka om man skulle ha anmält mina då varande arbetsgivare. Det funkar ju inte tyvärr. Va de dagarna man stod vid dörren hemma på väg till jobbet så fick man ett SMS eller ett samtal du behöver inte jobba i dag Fredrik hej då. Eller när man kom in på jobbet, det är lite bokat idag du kan va ledig idag. Eller de jobb man hade som man visste att chefen inte ville ha en där igentligen.
Eller t.ex. Fick lov att säga upp mig från ett ställe för att ägaren gillade inte en person när jag skulle gå med i landslaget. Och förmodligen har jag haft lindrigt. Vill inte skriva de gångerna som var värst. Nej men det jag vill säga tänk om man själv skulle ha anmält de jobb man hade så hade man inte haft nått jobb när man va yngre. Eller ja hade förmodligen inte stått här nu!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar