torsdag 24 mars 2011

GOD MORGON HELSINGBORG 22.30

nu var det fredag igen eller fortfarande är det torsdag och klockan är 22.30 och nu ska det börja bakas.
nu börjar alla små gårdsbutiker vakna till liv igen efter vintern och då får man massa mer att göra.
man vill ju inte börja för tidigt så det är bara att börja med att sätta alla degar först.
ska testa att göra alla degarna efter varandra i natt, inte 1 och vänta någon timme sen 1 ny deg igen.
det kan vara riktigt jävla dumt, eftersom att jag är själv på natten och hinner kanske inte med att baka ut alla degar och samtidigt baka av det kalljästa brödet (utan jäst). för det ska man ju inte använda. eller??
men va fan jag kommer ju inte få veta om det är en bra idée för än jag har testat på det.
det är bara att köra klart jag hinner. man måste ju tro på sig själv. som jag har lärt mig så ända gången man får beröm är av sig själv. så du är ganska duktig fredrik men bara ganska duktig. tack.

ska till görgen på höjden nästa lördag ska bli grymt kul. ligger i rättvik i dalarna. så håller på att förbereder lite flarn och små grejer jag ska ha med mig. jag ska laga en ost dessert på getost till 80 personer.
Det kommer komma upp en massa kockar från stockholm också. ett gäng duktiga kockar och en trött avdankad bagare från helsingborg. så alla kommer laga en rätt var. sjukt kul. ända gången jag lagar mat nu den senaste tiden är uppe hos görgen. sisst va det bröllopstårta. innan det var det invigning av görgens ny renoverade kök. kan sakna att laga mat ibland på restaurang.
så kommer att göra en ost dessert på rostad malt, rödbeta, morot, björnbär, en smarrig getost, yoghurt, vattenkrasse och walnötskrutonger.

nej nu är det dax att börja baka, god morgon helsingborg och tack för att ni köper bröd av oss.
det taggar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar