måndag 28 mars 2011

Nu vaskar vi tisadagens "pain riche"

Tills i morgon har jag knådat en deg på gött rödvin och vitlök.
Tänkte att vi skulle vaska tisdagens bröd. Det är bara att skicka ett SMS 100kr säger vi.
Mitt nummer är 0701445330 så drar jag det från ert kontokort. Glöm ej att skicka vaska bröd i smset.

Ska vi sluta kalla mina baguetter för pain riche nu? Jag tycker det iaf. Så vitt jag vet så betyder det bara rikt bröd. Du kan få kalla brödet på Riche i Stockholm för pain riche. I Frankrike heter det inte pain riche. Baguette pavot är så kallad pain riche. Det är så att Tore Wretman har döpt sitt bröd till pain riche. Vi kan kalla mina baguetter för pain bröderiet istället.
Det är som att din kompis skulle kalla dig för något annat namn eller dina barn för något annat konstigt.
nej men nästan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar