måndag 28 februari 2011

Röda betor och blöta aprikoser

På tisdagar från och med imorgon kommer jag att baka ett nytt bröd i sortementet.
Ganska tråkigt överlag att jobba måndagar och tisdagar så detta kan nog förgylla dessa dagar lite.
i morgon kommer jag att baka ett rödbetsbröd med aprikos, dill och kummin.
det är fan helt sjukt vad man kan nörda ner sig i sitt jobb. ganska trevligt.
när jag träffar nya personer som frågar mig vad jag sysslar med så märks det så tydligt att de flesta anser att det är sämre och underbetalt att jobba som bagare, för det kan man nog säga att jag gör. ett skitit yrke tydligen. får man oftast svaret jahaaa vadå bakar du skogaholmslimpor typ då med ett litet hånflin.
det är ju inte så att jag skulle ge ett hånflin till någon för vad de pluggar eller jobbar med. eller så säger jag att jag jobbar som kock eller har eget företag. då kan det till och med tänkas att prata lite. så kul. varför ska vi alltid vara så dömande? tänk om jag nu stod och bakade skogaholmslimpor och jag var nöjd och stolt över det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar