måndag 9 maj 2011

mata de där surdegarna igen.



Dagens fynd.
jag och malin har varit ute och kört en liten antikrunda idag söndag. det var sjukt längsen vi var i väg på en liten söndagstripp.
hittade 9st tallrikar för en guld peng styck. hittade en sil som jag har velat haft läng nu. min pappa har en sådan som han inte vill ge till mig men nu har jag en mycket finare sil än han. kan vell inte påstå att den var ett fynd, men det var den värd.





sedan åkte vi ner till martin och hälsade på. martin och hans tjej har köpt  ett mysigt litet hus utanför trelleborg. hur trevligt som helst, par hundra meter ner till havet om ens så långt.
och nu har ja varit och jobbat i två timmar så jäkla kul. blir så trött på det i bland, va inne och matade surdegarna och satte några fördegar inför i morgon. min frys har gått sönder på jobbet också så det har varit ett problem. vi har ju stängt måndagar man kan tro att då får jag ledigt, måndagarna blir alltid ett långpass med all förberedning av degar inför tisdagen. nej nu är trött och måste börja jobba snart.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar